Bli medlem i STF

Att bli medlem i Svenska Turistföreningen är inte bara till glädje för dig. Det har betydelse för så många fler. Tillsammans gör vi det möjligt för både dig och andra att uppleva mer av Sverige. Idag och imorgon.

BLI MEDLEM

Ditt medlemskap gör skillnad. Det är nämligen medlemsavgifterna tillsammans med överskottet via våra boenden och alla ideella insatser som bygger vår förening. Som tack för att du är medlem får du många medlemsförmåner som passar en hållbar upptäckare.

Medlemsvillkor

Medlemskapet gäller i 12 månader från betalningsdatum. Alla våra medlemsvillkor finns här.

Dina medlemsförmåner

• Alltid rabatt på STFs boenden
  • Medlemspriser på paket och kurser
  • Upptäckter på hemmaplan med STFs lokalavdelningar
  • Vår uppskattade medlemstidning Turist hem i brevlådan och som e-tidning
  • 10-15% rabatt på tågresor

+ många fler fina förmåner

Alla medlemsförmåner

Ska du boka eller ut och resa snart?

Ingen fara! Som medlem i STF får du ett digitalt medlemskort. Det digitala medlemskortet kan du ladda ned till din mobil, genom STFs mobilapp , inom 3 dagar från det att din betalning är gjord. För att kunna ladda ned medlemskortet behöver du ditt medlemsnummer, som skickas till din e-postadress när din betalning är registrerad. Var därför noga med att registrera korrekt e-postadress när du blir medlem.

Priserna du ser här på hemsidan är alltid medlemspriser. Du behöver inte ange ditt medlemsnummer i bokningen för att erhålla medlemsrabatten, utan du visar upp ditt medlemskort, eller blir medlem, när du checkar in på boendet.

Bevara

Sveriges natur och kultur är till för alla. Som medlem i STF är du med och värnar om allemansrätten, upprustning av vandringsleder och hållbar turism. Allt för att göra det möjligt för människor att upptäcka Sverige, både idag och kommande generationer.

Bli en del av något större

Sverige är fullt av människor som brinner för att göra Sverige tillgängligt för alla att upptäcka. Många av våra medlemmar engagerar sig och gör det möjligt för andra att våga upptäcka och lära sig mer om allas vår natur och kultur.

Upplevelser för alla

STFs boenden gör det möjligt för alla att uppleva det unika med Sverige. Personliga, hållbara, genuina boenden på platser värda en omväg. Här anordnar vi aktiviteter för både nybörjare och erfarna. För att du ska kunna upptäcka vatten, fjäll och storstad – och allt däremellan.