fjällvandrare-vilar-mellan-nallo-och-vistas

Fjällvandring

Den svenska fjällkedjan sträcker sig från Treriksröset i norr till Dalarna i söder. Här väntar hisnande landskap och hundratals mil med markerade vandringsleder. Sätt ihop din egen tur mellan några av STFs 44 fjällstugor, följ med på vandring med en kunnig guide, eller gör dagsturer med en fjällstation som bas. På den här sidan samlar vi allt du behöver veta om fjällvandring.

Vandra mellan fjällstugor

STFs 44 fjällstugor ligger på natursköna platser 10 till 20 kilometer från varandra längs välmarkerade vandringsleder. Här bor du enkelt men mysigt och delar både utrymme och erfarenheter med andra gäster. Vandra mellan fjällstugorna eller stanna kvar i en stuga och gör dagsturer i närområdet!

Fjällstugor i väglöst land

Medlemskortet i fjällen

När du kommer till boendet och har bokat till medlemspris visar du upp aktuellt medlemsbevis när du checkar in. Numera kan du logga in i vår app och ha medlemskortet tillgängligt via mobilen. Du får även ett medlemskort i papper.

• Appen fungerar även utan täckning så ladda ner appen och logga in för att nå ditt medlemskort innan du ger dig ut ifall du inte har täckning.
  • Så länge du är inloggad i appen kommer du åt medlemskortet men om du loggar ut ur appen behöver du logga in igen för att komma åt det.
  • Har du nyligen förnyat ditt medlemskap behöver du logga ut ur appen och sedan in igen för att datumet på ditt digitala medlemskort ska uppdateras.
  • Föredrar du medlemskortet i papper? Du kan skydda det från väder och vind genom att lägga det i en liten burk eller påse tillsammans med tändstickor och annat som behöver hållas torrt.
  • Det går även bra att fotografera av ditt medlemskort i papper med mobilen och visa upp bilden när du kommer till boendet.

Boende i fjällen

STF Kebnekaise Fjällstation