Svenska Turistföreningen erbjuder boenden över hela landet. Långt in i skogen, högt uppe på fjället, i slutet av grusvägen, där vågorna bryter mot stranden och elden värmer. Vi har personliga, hållbara, genuina boenden som gör det möjligt för dig att upptäcka Sverige. Boka din vistelse hos oss – som medlem får du dessutom rabatt på boendet.

Urval av våra boenden

STF Arådalen Fjällstuga

Jämtlandsfjällen

Bo till bästa pris som medlem

Som medlem bor du alltid till rabatterat pris när du bokar i STFs bokningskanaler. Medlemsrabatten är 50 kr per natt när du bor på vandrarhem, pensionat och hotell, och 100 kr per natt när du bor på fjällstationer och fjällstugor. Medlemsrabatten för barn är 25 kr per natt på ordinarie barnpris.

Bli medlem i Svenska Turistföreningen.

Notera att du måste boka i någon av nedanstående bokningskanaler för att kunna ta del av medlemspriset på boende:

Våra bästa boendeerbjudanden just nu

Bo med 25 procent rabatt på ett urval av våra boenden.
För att ta del av erbjudandena måste du boka online och vara medlem i STF eller bli det innan ankomst.

Se alla erbjudanden här

Sök boende baserat på område

Upptäck Sverige med våra boenden som bas. Från bokskogarna i Skåne till de mäktiga fjällkedjorna i Abisko.

Sök boende baserat på boendetyp

Vandrarhem, fjällstation, pensionat, hotell eller fjällstuga. Du väljer!

Oavsett om det är dina egna semesterplaner eller omvärlden som förändras har du alltid flexibla bokningsvillkor när du bokar på vår hemsida.

Läs mer om våra bokningsvillkor (öppnas i ny flik)

Presentkort

Har du någon du vill fira? Med STFs presentkort öppnar sig en hel värld full av äventyr och upplevelser i hela Sverige.