Flera nummer av tidningen Turist

Här är vi som gör Turist

Tidningen Turist är Svenska Turistföreningens uppskattade medlemstidning. Tidningen utkommer med 5 nummer per år, som papperstidning och e-tidning för föreningens medlemmar samt med utvalda artiklar för alla på webbplatsen turist.se. Turist är Nordens största tidning inom natur, kultur och friluftsliv.

Redaktionen

Turists fasta redaktion består av chefredaktör Helena Giertta och andre redaktör Maja Hök. Ständiga medarbetare är också Ninni Wahlsten, språkvård och faktagranskning, liksom Gunvor Ekström, kartor.
Utöver detta samarbetar vi med ett stort antal duktiga frilansskribenter och fotografer.

Kontakt: turist@stfturist.se, helena.giertta@stfturist.se, maja.hok@stfturist.se
Telefon växel: 08-463 21 00
Telefon chefredaktör Helena Giertta: 0791 422213
Adress: Turist, Box 17251, 104 62 Stockholm.
Besök och leveranser: Magnus Ladulåsgatan 5, 104 62 Stockholm

Fakta för annonsörer

Annonser:
Daniel Persson, ansvarig annonssäljare.
Kontakt: 08-545 160 61, daniel.persson@stfturist.se

Annonsspecifikation 2023
Annonspolicy

Mer om Turist

Tidningen Turist är medlemstidning för Svenska Turistföreningen och våra medlemmar. Med sin upplaga om drygt 135 000 exemplar är Turist Nordens största tidning inom området natur, kultur och friluftsliv. Under 2024 kommer Turist ut följande veckor: vecka 6, vecka 14, vecka 23, vecka 38 och vecka 49.

Eftertryck av artiklar endast med redaktionens tillstånd. Redaktionen ansvarar ej för icke beställt material.
Åsikter som framförs i Turist av utomstående skribenter behöver inte nödvändigtvis överensstämma med redaktionens eller STFs.